Cvičení pro prevenci poruch držení těla

Nesprávné držení těla se začíná formovat v dětství. A v budoucnu se negativní změny pouze hromadí. Pokud jsou ale včas přijata určitá léčebná a preventivní opatření, lze tento progresivní proces zastavit. Jde především o vyrovnání zad pomocí speciálních cviků a také o rozvíjení návyku udržovat správnou polohu páteře v každé situaci.

Osobní péče se značkou VIKING – výběr vysoké kvality pro moderní, mužné a sebevědomé

Hledáte levnou a kvalitní značku kosmetiky pro muže? Značka VIKING dokáže splnit všechny vaše potřeby.

Jak si vypěstovat návyk držet záda rovná?

Jak si vypěstovat návyk držet záda rovná?

Poruchy držení těla jsou změny v přirozených křivkách páteře. Mohou se vyvíjet v předozadním a laterálním směru nebo v obou současně. Nejmírnější forma abnormálního držení těla se nazývá hrbení. Dá se to poměrně snadno napravit. S progresivním shrbením se předozadní zakřivení zhoršuje, což vede k vytvoření kulatého nebo kulatého konkávního hřbetu. V případě skoliózy se páteř stáčí do strany, což má za následek vyčnívání lopatek a žeber na jedné straně těla, nerovnoměrné umístění ramen a sklon pánve. Takové deformity se těžko hojí.

S korekcí držení těla je nutné začít co nejdříve, dokud patologické změny nezajdou příliš daleko. Nejprve musíte zjistit, zda vaše držení těla nevybočuje z normy. Chcete-li to provést, podívejte se na sebe zvenčí: vyfoťte se ve svých obvyklých pózách. Pořizujte snímky z různých úhlů – celý obličej, profil a zadní část. Na fotografiích je jasně patrné zakřivení postoje. Je také vhodné navštívit lékaře, který určí stupeň a typ zakřivení a dá doporučení ohledně fyzikální terapie.

Udržování správného držení těla je věcí zvyku. Ale zbavit se špatného zvyku a vytvořit si nový je docela obtížné. Je to proces, který vyžaduje čas, vytrvalost a neustálou sebekontrolu. Je snadné se nechat rozptýlit a zapomenout na potřebu mít rovná záda v proudu každodenních záležitostí, takže první věcí, kterou musíte udělat, je postarat se o připomínky. Mohou to být periodické signály na telefonu a notebooku, jasné nálepky na ploše atd. Ovládejte své držení těla v jakékoli poloze těla: ve stoje, vsedě, při chůzi.

Co je správné držení těla? Rovný svislý povrch vám pomůže toto zjistit. Přitiskněte záda ke zdi tak, aby se s ní dotýkaly paty, hýždě, lopatky a zadní část hlavy. Pamatujte na tuto polohu páteře a udržujte ji po celý den. Udržování přirozeného fyziologického držení těla nevyžaduje nadměrné svalové úsilí. Nezatěžujte svaly, dbejte na to, aby držení těla bylo co nejvíce uvolněné. Chcete-li uvolnit napětí v ramenním pletenci, proveďte čas od času jednoduché cvičení: několik kruhových rotací ramen tam a zpět.

Cvičení na předozadní zakřivení páteře

Cvičení na předozadní zakřivení páteře

Následující cvičení vám pomohou zbavit se sklonu:

  • Zvedněte ruce a sáhněte na strop. Proveďte pohyb při nádechu. Pokuste se nadechnout co nejhlubší. Pomalu se spusťte dolů, dotkněte se rukama podlahy. Pohyb doprovázejte nejúplnějším výdechem. Opakujte 3-4krát.
  • Postavte se zády ke zdi a ustupte od ní. Položte nohy na šířku ramen. Ohněte se a zvednuté ruce opřete o zeď. Po vychýlení se plynule narovnejte. Proveďte 5 až 10 opakování.
  • Otočte se čelem ke zdi a položte na ni dlaně. Přitáhněte hrudník ke zdi. Pokuste se napnout zádové svaly, ne paže.
  • Lehněte si na podlahu a dejte důraz na kolena a dlaně. Při prohnutí zad se nadechněte. Posuňte hlavu trochu dozadu. Vydechněte a prohněte záda jako kolo, zasuňte bradu do hrudníku.
  • Stát zpříma. Ruce tlačte v bok a naklánějte se střídavě dopředu, dozadu a do stran.
READ
Botox, Dysport a Xeomin injekce: nevýhody a výhody

Dělejte gymnastiku denně. Minimální délka kurzu jsou dva měsíce, ale pro udržení dosažených zlepšení a také pro účely prevence je nejlepší cvičit neustále.

Soubor cviků na skoliózu 1 a 2 stupně

Soubor cviků na skoliózu 1 a 2 stupně

Pokud je diagnostikována skolióza třetího stupně, přístup k léčbě by měl být přísně individuální. V raných stádiích rozvoje onemocnění lze provádět obecná cvičení, ale i zde je žádoucí pomoc kvalifikovaného odborníka. Cvičení by nemělo způsobovat bolest. Bude nutné vyloučit řadu pohybů se skoliózou. Patří mezi ně salta, výkruty trupu, vis na hrazdě a sestavy cviků na zvýšení pružnosti páteře.

Začněte relaci lehkým zahřátím:

  • Rozkročte nohy na šířku ramen. Skloňte hlavu, uvolněte ruce a spusťte se podél těla. Proveďte sérii hlubokých nádechů.
  • Otočte ramena nejprve dozadu, pak dopředu.
  • Natáhněte ruce před sebe. Provádějte předklony.

Hlavní sada cvičení:

  • Stát zpříma. Zvedněte ruce a ohněte je v loktech do pravého úhlu. Ruce vraťte co nejdále.
  • Lehněte si na záda na lavici, lopatky nechte na váze. Ohněte se, pohybujte se nahoru a dolů s malou amplitudou.
  • Lehněte si na podlahu. Přitiskněte ruce k bokům. Natáhněte hlavu a nohy různými směry. Tento cvik je alternativou k zavěšení na hrazdu.

Prevence poruch držení těla

Prevence poruch držení těla

Včasná prevence pomáhá vyhnout se problémům s páteří. Harmonický rozvoj všech svalových skupin již od útlého věku je nejlepším prostředkem proti vzniku posturálních vad. Vzhledem k tomu, že ve většině případů se nesprávné držení těla formuje již ve školním a předškolním věku, je nutné naučit děti cvičit co nejdříve. Pro udržení zdraví páteře můžete použít nejjednodušší sady cvičení:

  • Položte nohy na šířku ramen. Zakloňte hlavu dozadu, poté spusťte bradu k hrudníku – opakujte pětkrát. Otočte hlavu doprava a doleva – proveďte pět opakování. Sklopte hlavu k levému rameni, poté k pravému – opakujte pětkrát. Pohybujte se plynule, abyste si neporanili krk.
  • Zvedněte ruce nad hlavu a otočte ruce. Natáhněte ruce dopředu a proveďte sérii křížů v horizontální a vertikální rovině.
  • Sáhněte až ke stropu, pak se předkloňte s rukama na podlaze.
  • Nakloňte se bokem s rukama nad hlavou.
  • Opřete se o opěradlo židle a kývejte nohama dozadu a do stran – každou nohou desetkrát.
READ
Laminaria - léčivý prostředek pro mládí a zdraví pokožky obličeje

Prevence vyžaduje pravidelnost: zdravotní gymnastiku je nutné provádět systematicky, jinak se nedostaví kýžený efekt. Soubor cvičení pro ranní cvičení je navíc nutné doplnit o další druhy fyzické aktivity. Plavání je prospěšné zejména pro udržení zdravé páteře. Posiluje zádové svaly, formuje krásné držení těla a odstraňuje stávající vady.

Číst dál

Masáž obličeje proti stárnutí: 6 účinných technik

Anti-aging masáž je účinný postup proti změnám souvisejícím s věkem. O nejoblíbenějších technikách v recenzi MedAboutMe!

Jak odstranit vrásky nad rtem: cvičení, masáže, salonní procedury

Objevují se vrásky nad horním rtem? Ukážeme vám, jak se s tímto problémem vypořádat. Pomohou masky, masáže a gymnastika.

Tajemství péče o obličej a tělo proti stárnutí

Jak se s věkem mění krása? Jak zajistit kompetentní péči o stárnoucí pleť? Poznejte všechna tajemství péče proti stárnutí.

Dětská kosmetika: 17 produktů, které jsou skutečně účinné a bezpečné

Hardwarový strečink proti “profesionálním” problémům se zády

Jaké pomůcky a zařízení pomáhají vyrovnat se s problémy se zády a páteří: tipy a triky od odborníků

10 kosmetických produktů, které nahradí kosmetičku

Pressoterapie a sport: rychlé zotavení, lepší výsledky

Vědci ve svých studiích potvrdili účinnost pneumokompresní masáže a sportovci to již mnohokrát potvrdili v praxi.

Všechno bude v pořádku: proč vypadávají vlasy po porodu a jak se s tím vypořádat?

První pomoc v zemi

Shromážděni na letní chatu? Existuje lékárnička pro úrazy, alergie nebo střevní potíže? Jaké léky by se měly podávat?

Dětské menu v 8 měsících

Co lze dát dítěti již v osmi měsících a co se ještě nedoporučuje: doporučení odborníků WHO a Unie dětských lékařů Ruska

Nadýmání po jídle

Co nejčastěji vyvolává nadýmání u žen a jak předcházet plynatosti a nepohodlí

7 typů domácích masážních přístrojů na obličej

Dysplazie pojivové tkáně je morem XNUMX. století. Řešení a jakou roli v tom hraje kolagen

Vlastnosti léčebné výživy u onkologických onemocnění

Chemoterapie: mýty a realita

Diagnóza rakoviny vede ke zmatkům a vyvolává strach z nemoci samotné a metod její léčby, zejména chemoterapie. Analyzujeme nejoblíbenější mýty.

Rakovina: vedlejší účinky chemoterapie

Jaké nepříjemné příznaky se mohou objevit při léčbě onemocnění chemoterapií a jak se s nimi vyrovnat?

Léčba HIV: šance rostou

Je infekce HIV rozsudek smrti nebo chronické onemocnění? V posledních letech se aktivně vyvíjejí nové účinné metody léčby infekce HIV.

Osobní péče se značkou VIKING – výběr vysoké kvality pro moderní, mužné a sebevědomé

Hledáte levnou a kvalitní značku kosmetiky pro muže? Značka VIKING dokáže splnit všechny vaše potřeby.

READ
Bob-car pro prodloužení: jak stříhat odstupňované, jak stříhat s prodlužováním a odstupňováním krok za krokem, schéma a technika účesu

Krusty na pokožce hlavy u dítěte: jak je odstranit?

Často se v raném věku u dětí tvoří seboroické krusty na pokožce hlavy, v zóně růstu vlasů, řekneme vám, jak a jak odstranit krusty na hlavě dítěte.

Dětská kosmetika: pravidla výběru

Dětská kosmetika je speciální druh přípravku určený pro každodenní péči o pokožku novorozence. Proč je potřeba věnovat pokožce dětí zvláštní péči a proč k tomu nelze používat kosmetické přípravky běžné výroby?

Poruchy potence: diagnostika a léčba onemocnění

Jedním z vážných mužských problémů je narušení potence v relativně mladém věku, spojené s různými faktory.

První dny po porodu a nemocnice: jak se cítí žena?

15 životních triků, které vám pomohou uvolnit se po velkém stresu

Co způsobuje neustálý stres?

Pozitivní a negativní aspekty stresu

Jak se naučit nejen nepropadat panice, ale také zabalit působení stresu ve svůj prospěch? A jaké jsou výhody stresu a jaké jsou hlavní nevýhody?

10 originálních způsobů, jak se zbavit stresu během dne

Stres je jako zbraň hromadného ničení. Porazit emocionální negativitu tady a teď pomůže každému člověku 10 ne nejstandardnějších, ale velmi účinných metod.

Jak se zbavit stresu?

Dá se stres ovládat? Jaká preventivní opatření by měla být přijata k odstranění stresových situací?

Shrbení je ošklivé: ramena jsou zaoblená, růst se vizuálně zmenšuje, u dívek se zdá, že hrudník ochabuje, bříško vyčnívá. A zdá se, že o nic nejde, jde jen o vzhled, ale špatné držení těla také škodí zdraví, deformuje vnitřní orgány, zhoršuje činnost kardiovaskulárního a dýchacího systému.

stoop.jpg

Existuje mnoho důvodů pro toto onemocnění: vrozené, získané, fyzické a psychické. Ale nebojte se, ve většině případů lze vše napravit cvičením ze sehnutí a dokonce i doma.

Kontrola stavu páteře

Nejjednodušší test je stát u zdi. Pokud je pod zdí sokl, postavte se ke dveřím nebo najděte jinou možnost. Přitlačte ke svislé ploše tak, aby se jí zároveň dotýkaly paty, lýtka, hýždě, lopatky a zadní část hlavy.

  • Pokud to funguje a můžete to alespoň na minutu opravit, pak není všechno příliš kritické a ke korekci držení těla stačí udělat speciální cvičení a naučit se ovládat.
  • Pokud se nemůžete dotknout jakékoli části těla nebo to způsobuje zjevnou bolest, je lepší se poradit s lékařem, případně udělat rentgen a zvolit speciální ošetření na narovnání páteře.

Proč ke shrbení vůbec dochází a co s tím dělat?

V tomto odstavci se nebudeme dotýkat vrozených příčin: má-li člověk různou délku nohou, je narušena stavba meziobratlových plotének, abnormální svalový vývoj – to nelze napravit cviky, nebo jsou příliš specifické. Pojďme se bavit o získané nemoci.

READ
Avnaté léto: 50 nápadů na stylovou broskvovou manikúru a pedikúru

V dětství

U dětí se shrbení objevuje obvykle po 6-7 letech, kdy se konečně formuje hrudní páteř. Důvodem jsou dlouhé hodiny strávené s tabletem či telefonem v ruce, kdy se dítě naklání k obrazovce, nebo nošení těžkého batohu na jednom rameni.

Pokud si ničeho nevšimnete, může se u dítěte rozvinout kyfóza nebo skolióza, ale v tomto věku se vše snadno napraví: klouby a obratle jsou pružné a na posílení svalů stačí každodenní 20minutové cvičení.

Někdy jsou však důvody psychické. Je zbytečné křičet „Nehrb se!“ Pokud je důvodem strach, nejistota, emocionální sevřenost. V tomto případě, abyste odstranili sklon, je lepší dělat gymnastiku společně nebo pochopit příčiny vnitřního napětí.

V pubertě

Mladé tělo začíná rychle růst a někdy se kosti vyvíjejí rychleji než svaly. To je důvod, proč by měl být teenager dán na plavání nebo připojen k nějakému druhu sportu, což pomůže, aby byla postava harmonická.

Někdy jsou děti v rozpacích za svůj vysoký růst a nemohou se přestat hrbit, jako by se snažily být menší. Řeší se to psychologicky. Tělo stále roste, a když si to vezmete včas, vše se dá napravit.

U dospělých

Zde je problém nejčastěji v sedavém životním stylu nebo práci, kdy se potřebujete ohnout přes stůl, obráběcí stroj, spotřebiče atd. Jak opravit shrbená záda? Nabíjení, speciální cviky na shýbání a neustálé sledování.

  • muži často je pohodlnější cvičit v posilovně, kde napumpuje svaly tak, aby držely páteř rovně.
  • Dívka , s největší pravděpodobností bude stačit domácí gymnastika. Ženy jsou od přírody ohebnější, chodí na jógu s radostí, snaží se držet držení těla, aby nevyčnívalo bříško a ňadra se zdála přitažlivější.
  • U starších lidí problémy s držením těla se často vyskytují na pozadí jiných onemocnění páteře nebo vnitřních orgánů a nejčastěji je nutná celková léčba. Ale jemné zahřátí, popíjení a jednoduchá cvičení bez zátěže mohou zmírnit bolest a umožní vám narovnat se.

Top 5 cvičení pro jakýkoli věk

Účinné budou vlastně téměř všechny pohyby, které jsou zaměřeny na posílení svalů páteře a vychýlení páteře. Můžete si vytvořit svůj vlastní komplex, abyste se vyhnuli ústupu, nebo vykonávat každý den, který navrhujeme.

Ohyby směřující dopředu

výchylky.jpg

Jedná se o jednoduché zahřívací cvičení a je skvělé i pro starší osoby. Jde o to, opřít se o ruce, udělat velký krok a pomalu se předklánět. Začněte to dělat od zdi, pak to můžete udělat se židlí, opřenou o záda. Roztáhněte lopatky. Proveďte 8-10 sad.

Z polohy na břiše

vleže.jpg

Korigujeme tedy nejen problémy s držením těla, ale také s meziobratlovými ploténkami a svorkami. Lehněte si na podložku na břicho, natáhněte ruce dopředu, utáhněte nohy a proveďte „Boat“ (Superman), ohněte se v pase a zvedněte dlaně a chodidla.

READ
Inné prostředky na vypadávání vlasů u žen – víme, jak vyřešit váš problém!

Pro osoby nad 50 let může být zvedání nohou obtížné, v takovém případě stojí za to zkusit udělat záklon se židlí. Položte si před sebe židli, lehněte si na břicho tak, aby ruce byly na obou stranách, přibližně uprostřed sedáku. Ohněte se, zvedněte ruce, položte si židli a protáhněte se. Zafixujte tělo na několik sekund a vraťte se do výchozí polohy.

sedí na mých kolenou

na kolenou.png

Nejúčinnější cviky se sklonem jsou někdy velmi jednoduché. Posaďte se na zem na kolena, uchopte nohy rukama a zkuste se protáhnout, začněte od ramen. Přineste lopatky, ohněte, spusťte ruce níže. Můžete se vrátit do výchozí polohy, nebo se takto vsedě jen pohupovat.

Stojící na všech čtyřech

na všech čtyřech.jpg

Jednou z možností je cvičení „Kočka“. Ohněte se, jako byste se snažili podlézt pod nízkou překážku. Začneme dopředu, ohneme hrudník, poté tělo posuneme trochu dopředu a ohneme se již v dolní části zad, zvedáme hrudník. Teď to samé – zpět.

Druhá verze gymnastiky proti shrbení – ve stejné poloze zvedneme rovnou nohu nahoru a hodíme hlavu dozadu, protáhneme se. Vyměníme nohu. Pro začátek stačí 6-8x, poté zvyšujeme opakování.

S hůlkou

s hůlkou.jpg

Ne každý má gymnastické hole, ale to nevadí. Poslouží například násada mopu, trubka od vysavače, kousek vodovodní trubky nebo něco podobného. Položte jej za záda a držte jej ohnutými lokty, provádějte otáčky ze strany na stranu.

Mimochodem, jedním z důvodů, proč se člověk hrbí, je obyčejná zapomnětlivost udržet rovná záda. Pokud nevíte, jak se přestat hrbit, sedněte si s touto tyčí k televizi nebo dokonce k počítači, a jakmile se pokusíte ohnout, bude tlačit na páteř. Psaní není příliš pohodlné, ale sledování televizních pořadů nebo používání myši je v pořádku. To vám pomůže zvyknout si na správné držení těla.

Můžete si samozřejmě koupit držák nebo korzet na držení těla, ale hůl je mnohem levnější.

Na závěr si povíme o dalším způsobu, jak se naučit chodit rovně bez hrbení. : položte si na hlavu starý sešit (nebo knihu, pokud vám to nevadí) a procházejte se tak po domě. Pusťte to – tak, aniž byste si toho všimli, hrbte se. Snažte se udržet správnou polohu.

Zkuste si ověřit, co se stane, když si z této sady cviků uděláte každodenní cvičení. Mnoho lidí si všimne, že po několika týdnech se začali shýbat mnohem méně a po měsíci se záda znatelně zpevnila.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: