Jak odstranit tuk z břicha a boků

Pravidelné vyčerpávající cvičení, přísné diety a kosmetické procedury mohou snížit váhu, ale zároveň neovlivnit problematickou oblast břicha – tuk v této oblasti vždy byl a zůstává. I u lidí se štíhlou postavou, zejména dívek, může břicho opravdu výrazně vyniknout. Co je toho důvodem a jak efektivně a bez újmy na zdraví odstranit tuk z břicha? “Lenta.ru” jednal s odborníky.

Příčiny břišního tuku

„Proč je žaludek problémová oblast? Tukové buňky se totiž nemnoží, nedělí, prostě se samy zvětšují. A pokud člověk vytřídí kalorie, pak se zvýší na těch místech, kde jsou již od přírody položeny více. Jen v oblasti břicha a boků je jich zpočátku poměrně hodně, “vysvětluje endokrinoložka a nutriční specialistka Anastasia Tarasko v rozhovoru pro Lenta.ru.

Hlavní příčiny břišního tuku:

  • vliv hormonálních faktorů;
  • podvýživa a přejídání;
  • nedostatek fyzické aktivity;
  • stres a nedostatek spánku.

Každý v sobě chce vidět hormonální příčinu, ale ve skutečnosti je to extrémně vzácné, vyskytuje se někde u 3-5 procent lidí

V tomto případě je problém ve zvýšené produkci hormonu kortizolu buď nadledvinami, nebo mozkem, vysvětluje specialistka. Další možnost: člověk užívá hormonální preparáty kortikosteroidů za účelem léčby některých závažných chronických onemocnění. Podle Tarasca je za takových podmínek jedním z typických vedlejších účinků přibírání na váze a tuk se shromažďuje právě v oblasti břicha a někdy i v oblasti krku.

Foto: mapo_japan / Shutterstock / Fotodom

Pokud je příčina hormonální, projevy nerovnováhy budou nejen tuk, ale také strie na krku, ztenčení kůže, osteoporóza a narušený metabolismus minerálů. Proto je zpravidla příčinou tukových zásob v břiše nezdravá strava (nevyvážená a vysoce kalorická) a nedostatek fyzické aktivity, je si jistá Anastasia Tarasko.

Jak zhubnout a odstranit žaludek pomocí korekce výživy

I kdyby příčinou nadváhy skutečně byl zvýšený kortizol nebo léky, stále zůstává hlavním bodem, že člověk má prostě zvýšenou chuť k jídlu, upřesňuje odborník. Pokud člověk drží dietu a snaží se hýbat, pak se tuk ukládá v mnohem menším množství, říká. Nejdůležitější je tedy vyvážená strava s kalorickým deficitem. Podle Tarasca by každé jídlo mělo obsahovat 25 procent bílkovin, 25 procent tuku a 50 procent sacharidů.

zelenina, bylinky nebo ovoce, které by měl člověk denně sníst

Také podle doporučení Tarasco musí být ve stravě zastoupeny nenasycené tuky či oleje a dostatečné množství vody – cca 2 litry denně. V tomto případě by měl být obsah kalorií snížen.

„A nemusíte jíst mnoho malých jídel během dne, pokud vám vyhovuje jíst dvakrát denně, tak to bude. Také přerušovaný půst se stal v poslední době módou, ale nemá žádné prokázané výhody, zvýšení citlivosti na inzulín u tohoto typu diety je mýtus. Navíc má vážné kontraindikace,“ poznamenává nutriční specialistka-endokrinolog.

Podrobné počítání kalorií také není vždy nutné. Stačí pochopit, co je třeba odstranit, například občerstvení. Hlavní věc je mít na paměti, že bez ohledu na to, kde se tukové zásoby nacházejí na břiše, jediný způsob, jak snížit objem, je vytvořit mírný deficit přicházející energie. A mimochodem, nezapomeňte, že neexistují žádné přípravky, které čistí strany nebo dělají lis embosovaný. To je také mýtus

READ
Bramborový kastrol s klobásou - oblíbené produkty v jednom pokrmu

Foto: Grusho Anna / Shutterstock / Fotodom

Někdy může být problém v syndromu dráždivého tračníku – žaludek jakoby nafoukne, dodává zase fitness trenérka Oksana Parfenová. V tomto případě bude důležité upravit stravu a někdy – projít dalšími testy a podstoupit antifungální terapii. “Často, když odstraníte porušení gastrointestinálního traktu, můžete konečně vidět své ploché bříško,” vysvětluje.

Fyzická aktivita pro hubnutí břicha a boků

Kalorický deficit bez fyzické aktivity nepřinese rychlý a spolehlivý výsledek. Co může pomoci?

Kardio na spalování tuků

Anastasia Tarasko věří, že intervalové kardio je nejlepší způsob, jak se zbavit tělesného tuku. „Je důležité střídavě zvyšovat tepovou frekvenci: například 15 minut při tepové frekvenci 120 a poté 5–7 minut při 150,“ doporučuje. – Pouze pokud máte problémy se srdcem, nezapomeňte se nejprve poradit se svým lékařem. Obecně platí, že tři až čtyři tréninky týdně určitě přinesou výsledky. Po nich se metabolismus na celý den zdvojnásobí!

Výsledek v tomto případě přijde na úkor větší spotřeby kalorií, vysvětluje Oksana Parfenova. Ale jak rychle k hubnutí dojde a z jakých částí těla začne, závisí na genetice.

U některých nejprve hubne obličej, pak ruce, pak nohy a teprve potom žaludek. Tohle je fajn. Jen je potřeba být trpělivý, pokračovat ve stejném duchu, sledovat dynamiku

Silový trénink na posílení břišních svalů

Není nutné dělat jen kardio: žaludek pomůže zbavit se i doma posilovací i funkční cvičení břicha, to jistí fitness trenér. Ne každý je podle ní na kardio zátěže obecně připraven. Ve věku 35 let se u mnohých začínají objevovat různé zdravotní problémy, zejména kolena.

Foto: Jacob Lund / Shutterstock / Fotodom

„Pokud jde o dívky, doslova každá třetina mých klientek má onemocnění reprodukčního systému a kardio pro ně není tou nejlepší volbou,“ říká. – Jakékoli školení by proto mělo být vybráno výhradně ze zdravotních důvodů s pomocí odborníka. Je potřeba k člověku přistupovat individuálně, rozebrat jeho příběh a vybrat mu ta cvičení, která skutečně pomohou.

Protahování, jóga a masáže pro udržení pružnosti těla

Nezapomeňte na jógu, pilates nebo pravidelný strečink. „Jóga a strečink pomáhají relaxovat, mohou nějakým způsobem nahradit meditaci. Zbavení se stresu nakonec vede k tomu, že se zbavíte otravného tuku, “říká trenérka Oksana Parfenová.

Při takovém tréninku dobře funguje dýchání a záda, potažmo bránice, dodává nutriční specialistka-endokrinoložka Anastasia Tarasko. Práce s bránicí je podle jejího názoru pro „problémový“ žaludek nesmírně důležitá a s tím souhlasí i trenérka Oksana Parfenova.

Pokud za mnou přijdou klienti, kteří chtějí pracovat se žaludkem, okamžitě se věnuji jejich držení těla. Problémy s ní má každá druhá dívka – hlava se posouvá mírně dopředu, kvůli tomu se stahuje bránice, prohýbá se spodní část zad, vzniká hyperlordóza a vyboulené bříško. Pokud je tedy člověk celkově štíhlý, tak bych určitě doporučoval nejprve pracovat se zády.

READ
Zimní městský styl 2023 pro ženy 40-50 let: nejstylovější vzhled

Doporučuje také procvičit oblast břicha masáží. Pokud se s tím podle Parfenové obrátíte na odborníka, pak i jedna procedura může zabrat celý centimetr objemu a v některých případech i více. Kromě toho takové techniky zlepšují fungování gastrointestinálního traktu a dobře uvolňují stres, zdůrazňuje odborník.

Efektivní cvičení pro ploché břicho

1. Lehněte si na podložku. Pokrčte nohy a zvedněte je do pravého úhlu.

2. Zkontrolujte, zda je spodní část zad přitlačena k podlaze.

3. Položte dlaně na boky – blízko kolen.

4. S výdechem zatněte břišní svaly, přitom dlaně zatlačte do boků a boky do dlaní. Nezapomeňte držet spodní část zad přitisknutou k podlaze.

5. Držte pozici na pět až osm impulzů, aniž byste uvolnili břišní svaly. Proveďte 20 opakování.

1. Zaujměte výchozí pozici z „Cvičení 1“, ale ruce položte podél těla.

2. Při výdechu znovu zatněte břišní svaly, pevně přitiskněte spodní část zad k podlaze a natáhněte jednu nohu dopředu. Proveďte 20 opakování.

1. Lehněte si na podložku. Položte ruce na spánky, lokty by měly směřovat jasně dopředu.

2. Trochu otočte pánev a zvedněte ji několik centimetrů od podlahy. Současně zatlačte chodidla do podlahy.

3. Při 30-40 stupních odtrhněte ramena a lopatky od podlahy a zatáhněte za spodní část břicha. Pamatujte: spodní část zad je přitlačena k podlaze. Zůstaňte v tomto stavu pro několik účtů. Proveďte 20 opakování.

Foto: oneinchpunch / Shutterstock / Fotodom

Psychologický aspekt hubnutí

Ne poslední roli v procesu hubnutí hraje motivace a emoční stav. Právě nedostatek správného přístupu se často stává příčinou dalších zhroucení.

Existuje taková psychologická technika: specialista požádá klienta, aby řekl o svém oblíbeném jídle, a sleduje, co se bude dít, říká psycholožka a gestalt terapeutka Maria Weiss. “Někdy někdo říká něco takového: “Ach, mé jídlo, moje drahé smažené brambory na mě čekají v lednici.” Všimli jste si, že se to prý neříká o jídle, ale o nějaké personifikované postavě? Jídlo pro takového člověka není jen jídlo, ale něco velkého, má to dokonce svůj vztah. A je důležité pochopit, s kým jsou vztahy nahrazeny jídlem.

Podle ní, když člověk popisuje jídlo jako živý subjekt, říká, že na něj „čeká, svádí, láká“, pak je důležité ho znehodnotit na úroveň pouhého jídla, přestat v něm vidět významy a považovat ho za sedativní.

Jídlo je jen způsob, jak utišit hlad. Pokud ji obdarujete něčím dalším, pak je důležité sepsat si alespoň 20 bodů, jak si můžete užít jinak.

Psycholožka také upřesňuje, že body-positive, které je dnes v módě, by se nemělo zaměňovat s promiskuitou. Podle ní je důležité, aby člověk pochopil, jaká váha je pro něj pohodlná bez újmy na zdraví, přijal se takový, jaký je, viděl se skutečný a nenadával mu za to. A měnit se k lepšímu pro zdraví a tón, nekrmit se nekvalitními, tučnými a toxickými potravinami je také sebeláska. Proto je potřeba držet se zdravého jídelníčku, který tělu energii naplní a ne ji ubere.

READ
Tenké palačinky jsou vynikající

Co se týče motivace, k jejímu udržení radí psycholog vést si stravovací deník. Každý den je v něm třeba uvádět, co a v jakém množství bylo snědeno, co člověk v době jídla dělal (a zda byl na sociálních sítích místo toho, aby se nasytil jídlem), jaké pocity měl v těle a také jakým pocitům musel čelit . Kromě toho by deník měl rozhodně uvádět váhu a parametry těla, protože mnozí v procesu hubnutí mají zkreslenou představu o svém skutečném obrazu, vysvětluje Maria Weiss.

Očekávání rychlých výsledků může snížit účinnost všech výše uvedených na nulu, takže nejdůležitější věcí, kterou je třeba na cestě za hubnutím a zbavením se břišního tuku řídit, je systematičnost a pravidelnost. A samozřejmě nezapomeňte na prevenci: zdravý životní styl a správná výživa vám pomohou vždy zůstat na pohodlné váze.

Odstranit tuk z břicha doma je jednodušší, než se zdá – je třeba jednat komplexně. “Komsomolskaja Pravda” nabízí správné sestavení menu a výběr cvičení. Podívejte se na tipy na výživu odborníků v tomto článku!

Jak se zbavit tuku na břiše doma

Řekněme hned: nebudete moci držet dietu a držet břicho ploché navždy. Pokud jste se vydali na tuto nelehkou cestu, musíte se jí držet celý život. Pravidelně navštěvujte odborníka na výživu – s věkem se tělo mění a mění se i příčiny obezity. Proto doporučujeme začít u specialisty a poté mířit na to nejlepší!

Co je tuk, proč se objevuje na břiše

Obecně platí, že tuky hrají důležitou roli v lidském životě spolu se sacharidy a bílkovinami. Dávají nám až 80 % energie. Ale někdy je proces narušen a na břiše si všimneme záhybů.

Podle MedicalForum jsou příčiny obezity různé:

  • změny související s věkem – produkce hormonů a rychlost metabolismu pokles;
  • stres – hádka s nadřízenými, nedostatek spánku zvyšují produkci kortizolu, který potlačuje přirozené procesy a vyvolává tělesný tuk;
  • hormonální problémy – produkce velkého množství testosteronu u žen může vést k tomuto stavu;
  • konzumace velkého množství rychlých sacharidů – těch, které tělo nemá čas zpracovat a „uvolní“;
  • nedostatek zdravých tuků v těle – mezi ně patří mono- a polynenasycené tuky. Potlačují ty velmi rychlé sacharidy.

Tuk na břiše může být podkožní, nebo může být viscerální (kolem vnitřních orgánů). Ale kterýkoli z nich se tvoří kvůli špatné výživě, nízké fyzické aktivitě, někdy kvůli zdravotním problémům.

Alexandra Zhitskaya nutriční specialistka

READ
Jak se zbavit deprese

Jak odstranit břišní tuk: návod

Rozhodněte se pro pohodlnou váhu

Pro někoho je důležité být jako jeho oblíbené hvězdy s plochým bříškem. A někomu je příjemná měkkost a “kulatost”. Vzhled je kontroverzním kritériem, proto si dávejte pozor na své zdraví. Pokud se objevila dušnost, bylo těžké se ohnout – stojí za to zhubnout.

Vyberte si svůj jídelníček

Správná výživa pomůže nejen odstranit stávající tuk z břicha, ale také zabránit vzniku nového. Správně sestavený jídelníček je důležitý, jinak se mohou objevit zdravotní problémy. Důrazně doporučujeme, abyste neposlouchali své přátele a nehledali lidové metody, ale šli k odborníkovi. Výživový poradce provede studii, případně ji pošle na analýzu. Někdy vrásky v břiše naznačují problémy se štítnou žlázou, hormony nebo žaludkem. Teprve poté, co se ujistíte, že tělo je v normálním stavu, můžete se zapojit do vzhledu.

Obecná doporučení – „vázat“ sladkou a moukou (výjimkou je pouze celozrnný chléb, mají minimum cukru a droždí); zapomeňte na rychlé občerstvení, protože obsahuje „rychlé sacharidy“. Dobře se vstřebávají, ale nepřeměňují se v energii, ale v tukové záhyby. Důležité je také odmítnutí alkoholu – zdálo by se, že tekutina by neměla mít vysoký obsah kalorií. Ale je to tak: v 1 gramu etanolu je 7,1 kcal. Tělo vrhá všechny své síly do boje s alkoholem, odbourávání tuků a sacharidů se zpomaluje o 70 % – tak vznikají usazeniny.

Důležité! Specifickou dietu předepisuje odborník. Tomu předcházejí analýzy; jinak si můžete vydělat vážné problémy, jako jsou vředy nebo cukrovka.

Otázka, zda je po 18:00, je diskutabilní. Někteří odborníci na výživu zakazují s odkazem na slabou činnost žaludku. Tempo života v metropoli je však takové, že večeře se koná po 19:00 – nebo i později. Doporučujeme stejnou cestu k nutričnímu specialistovi (ten sestaví harmonogram na základě individuálních charakteristik) a také vědomý přístup ke svému tělu. Pamatujte, že trávení trvá 2 hodiny. Spočítejte si večeři předem, zvolte lehké občerstvení – a jděte klidně spát.

Pohybujte se během dne aktivněji, jezte lehká jídla

Potrava je potřebná, aby se objevila energie; čím více jíte, tím více se potřebujete hýbat – aby tělo mělo čas přijaté kalorie „utratit“. Nahradit jízdy výtahem pěšími trasami. Pokud to počasí dovolí a kancelář se nachází poblíž, proč se do ní neprojít? Ano, musíte vstávat brzy. Ale v procesu chůze je zapojeno asi 200 svalů, je zapotřebí značné energie – a kalorií! Bonus navíc: nemusíte utrácet peníze za posilovnu.

K obědu volte zeleninové saláty nebo lehké polévky, zřekněte se tučného masa ve prospěch vařeného.

Posilujte svaly

Nestačí odstranit tuk z břicha doma; pokud chcete vyrýsované břicho, musíte sportovat. Během toho se spalují kalorie, posiluje se svalový korzet a snižuje se zatížení páteře.

Proveďte 1-2 jednoduchá cvičení každý den:

  • “Kolo”. Úkolem je zvednout nohy do vzduchu a otočit neviditelnými pedály. 10x vpřed, 10x vzad.
  • Boj proti „válci“. Utažení podbřišku je snadné, pokud provedete tento úkon. Zvedněte rovné nohy nahoru a poté je spusťte, aniž byste se dotkli podlahy – 20krát.
READ
Svatební účesy na náměstí: krása udělej si sám

Nezapomínejte na odpočinek, protože ze zvyku se mohou objevit bolesti a dokonce křeče. „Dětská póza“ z jógy pomůže odstranit nepohodlí. K tomu si klekněte a spusťte pánev na paty. Poté se protáhněte dopředu a položte celé tělo na kolena. Ruce také dopředu, čelo spočívá na podlaze. V této poloze odpočívejte 1-2 minuty.

Kupte si kvalitní kosmetiku

Nejde jen o krémy proti celulitidě (i když spalováním podkožního tuku uberou 1-2 cm). Při prudkém úbytku hmotnosti nemá kůže čas na „přestavbu“, mohou se objevit strie (strie). Pomozte svému tělu rychleji se zotavit pomocí hydratačních a výživných produktů. Ve složení hledejte kyselinu hyaluronovou, extrakt z Aloe Vera, kolagen, mořské řasy, kakaové máslo, přírodní jíl nebo vitamíny.

Oblíbené otázky a odpovědi

Odpověděl na otázky Komsomolskaja Pravda Alexandra Zhitskaya, odbornice na výživu. Dívka se začala zajímat o hubnutí po urážlivé poznámce chlapa o její váze. Ve výsledku – štíhlá postava a 8 let práce certifikovaného výživového poradce.

Čeho se vyvarovat, abychom neztloustli?

– Nebude to novinka, když řeknu, že je potřeba omezit cukr, sladkosti, škrobová jídla. Ale pravdou je, že i tyto potraviny se dají jíst. Mnohem důležitější je celková vyváženost ve výživě. A pokud je výživa opravdu správná (počet kalorií je vhodný), pak je zde místo pro váš oblíbený pamlsek.

Otázka sama o sobě by neměla znít „co je škodlivé odstranit?“, ale „co je užitečné přidat?“ Zdravé jídlo tedy nahradí „škodlivé“ produkty samo o sobě!

Kolik kg můžete skutečně zhubnout při dietě, aniž byste se uchýlili k tréninku?

– Pokud je dieta opravdu správná a vyhovuje vám, můžete zhubnout pouze podle schématu. 80% úspěchu při hubnutí je výživa, sport je pouze 20% doplňkový. Pokud propojíte tréninky, proces bude jednoduše rychlejší a tělo se krásně vytáhne.

Prosím o radu, jak shodit tuk na břiše doma

Jak jsem již řekl, hlavní věcí je výživa. Ve stravě musíte shromáždit všechny základní makroživiny: bílkoviny / tuky / sacharidy. Může to být maso, drůbež, ryby, mořské plody, mléčné výrobky, vejce, obiloviny, ořechy, zelenina a ovoce. Nechť jsou základem; zbytek přidejte v malém množství podle své chuti. Je důležité si uvědomit, že čím méně je potravina zpracovaná, tím je zdravější.

Když se sbírá zdravá strava, je třeba upravit porce. Toto je individuální otázka. Svým porcím můžete porozumět experimentováním, spoléháním se na pocity hladu / sytosti a vyhodnocováním výsledků na konci. Nebo kontaktujte odborníka na výživu pro osobní výpočet norem a porcí na den.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: