Jak se donutit cvičit

Elena Kuzněcovová

Patříte k těm, kteří jako by chtěli sportovat, běhat ráno v parku a večer plavat v bazénu, ale příliš líní? A na zakoupené předplatné do fitness centra asi sedá prach na vzdálené poličce? S radostí vám oznamujeme, že v tom nejste sami. Donutit se přehodnotit svůj navyklý životní styl a začít cvičit, opravdu není jednoduché. Zvláště v současném prostředí, kdy jsou tělocvičny a parky zavřené a lidé sedí doma v izolaci.

Nikoho nelze nutit, aby se věnoval sportu pod nátlakem, a nemělo by to tak být. Člověk si o svém osudu rozhoduje sám a není povinen trénovat proti své vůli, stejně jako si vyčítat, že to neudělal. Ale zároveň je třeba si uvědomit rizika a důsledky, ke kterým může sedavý způsob života vést. Pokud se stále chcete udržovat v kondici kvůli zdraví, pak byste se měli alespoň párkrát týdně věnovat sportu.

Nemusíte si klást zdrcující úkoly: vstávat v pět ráno, úzkostlivě počítat kalorie, bát se překročit denní dávku, pokusit se tady a teď získat úlevový lis nebo dokonale zvládnout jógu. Párkrát týdně je pro každého člověka docela schůdná zátěž, hlavní je najít tu správnou motivaci.

Zdravotní stav však není tím nejvíce motivujícím faktorem. Dokud jsme mladí a cítíme se dobře, zdá se, že všechny problémy jsou něco vzdáleného a rozhodně se nás nedotknou. Motivaci tedy musíte hledat jinde.

Najděte to, co vám dělá radost

Nejčastěji slova o udržování kondice vyvolávají asociace s posilovnou nebo bazénem. A pokud ve vás takové aktivity vyvolávají touhu, vůbec to neznamená, že je vše ztraceno. Pokud nemáte ve sportu napoleonské plány, pak nemá smysl se nutit dělat to, co nechcete. Mnohem příjemnější a efektivnější najít to, co se vám líbí.

Někdo se neobejde bez ranního běhu, někdo rád plave, jiný má velkou radost z aerobiku nebo boxu. Sportovních aktivit je tucet a každý si mezi nimi najde to, co má rád. K tomu se nesmíte bát zkoušet nové věci. Dříve nebo později přijdete na to, co máte rádi: lyžování, cyklistiku, jiu-jitsu, lezení po skalách nebo tanec. Budete se divit, ale najednou se vám sport otevře z nové stránky, dodá sílu a emoce a nohy vás ponesou do třídy. Pokud se náhle v určité chvíli vybraný sport omrzí, nebojte se a znovu zapněte režim vyhledávání. Naštěstí výběr není jen velký, je obrovský.

READ
Rybí dieta: jídelníček na tři, pět a deset dní

Dokonce i nyní, kdy se můžete učit pouze doma, se nemusíte nutit dělat to, co vás vůbec nebaví. Nenávidíte dělat kliky? Zkuste místo toho prkno, kolo nebo nůžky. Nemáte rádi dřepy? Plno dalších cviků na nohy a hýždě. Dělejte to, co vám dělá radost.

Domácí cvičení má mnoho výhod: úspora peněz a času na cestě do posilovny, volný rozvrh. Je ale důležité pochopit, že mezi čtyřmi stěnami je kromě sportu vždy hromada dalších aktivit a mohou se zdát důležitější a naléhavější. Umýt nádobí, vyprat prádlo, uklidit, uvařit večeři, nakonec si jen lehnout na pohovku s knihou nebo se domluvit na sledování seriálu.

Vždy budou existovat rušivé vlivy a je nejlepší se s nimi vypořádat plánováním. Pro začátek si na sport vyhraďte půl hodiny a tento čas přidejte do rozvrhu. Naplánujte si čas na odpočinek, protože tělo potřebuje nejen pracovat, ale také se zotavit z fyzické aktivity.

Vytvořte informační vakuum

Doma vás vždy bude něco rozptylovat: telefonát nebo kočka, která v tu nejnevhodnější chvíli chtěla náklonnost, nebo členové domácnosti. Chcete-li se soustředit na trénink, vytvořte informační vakuum. Zamkněte dveře do pokoje, vypněte zvuk telefonu, varujte příbuzné, aby vás nerozptylovali. Jinak je snadné se utrhnout přímo uprostřed sezení: dítě se vejde do místnosti na něco zeptat nebo zazvoní telefon. Ztratíte rytmus a do lekce se nevrátíte.

Začněte v malém, pokud nemůžete jít ve velkém

Pokud jste vážně naladěni, ale náhle změníte názor, zkuste vyjednávat sami se sebou. Slibte si, že budete dělat pouze jeden cvik, nebo trénink zkraťte na 10 minut. Pokud se po nich zapojíte a cvičíte dál – skvělé, pokud ne, tak jste to alespoň zkusili. Možná se příště 10 minut natáhne na 15, pak na 20, nakonec se dostanete do rytmu a sami budete chtít cvičit déle.

Nepřehánějte to

Je snadné ztratit motivaci, pokud po sezení padnete vyčerpáním a nemůžete se další den narovnat. Není třeba dělat 100 dřepů na morálně-volní. Udělejte 50 nebo 70, ale tak, abyste na konci cvičení měli stále radost a nenáviděli se tiše.

READ
Správná péče o suchou pokožku na obličeji mužů

Přehnané úsilí spíše povede k brzkému zklamání a úplnému opuštění sportu než k dobrým výsledkům. Nakládejte si ne na 100 %, ale na 70 %, pak si budete dál užívat a zároveň si zachováte svěžest a chuť pokračovat. Zátěž zvyšujte postupně, když si uvědomíte, že ta současná vám již nestačí.

Nečekejte rychlé výsledky

Brzy pohádka vypráví, ale brzy je skutek dokonán. Jste inspirováni a připraveni začít nový život a v hlavě se vám již rýsují obrázky nového zpevněného těla, zdvojnásobené energie a skvělé pohody. Odložte očekávání na lepší časy, protože pokrok nebude oznámen hned. Během tohoto období musíte být trpěliví a uvědomit si, že skončit s tím, co jste začali napůl, je snadné, ale bude to znamenat pouze to, že jste promarnili čas a energii. Držte se prvních výsledků, dodají vám silnou motivaci.

Máte ostrou otázku jak se donutit cvičit? Nevíte, jakou motivaci vymyslet, abyste začali cvičit? Nebo máte pocit, že fitness je to poslední, co byste chtěli dělat? Přečtěte si naše jednoduché tipy, jak se inspirovat a motivovat ke cvičení.

Jak se donutit cvičit

Motivace aneb jak se přinutit ke sportu?

1. Upřesněte své sportovní cíle

Jistý způsob, jak velmi rychle ztratit motivaci, je cvičit nahodile. Určitě si stanovte cíle pro sebe pomoci vám postupovat. Může se jednat o prodlužování vzdálenosti běhů, přechod na těžší činky či činky, zvýšení počtu opakování cviků nebo zkomplikování jejich modifikací.

Vždy si stanovujte konkrétní cíle. Například zvyšte váhu činek o 2 kg týdně. Nebo po dvou týdnech výuky začněte s kliky, aniž byste se soustředili na kolena. Nebo držte pozici prkna pokaždé o 15 sekund déle. Tento přístup vám pomůže pryč od rutiny ve sportu a navždy zapomeňte na otázku, jak se donutit ke sportu.

2. Dejte si odměnu

Samozřejmě, že dort výměnou za cvičení by byl příliš štědrým dárkem. Ale pokud vám chutné jídlo pomůže motivovat ke studiu, pak můžete si dovolit trochu povzbuzení. Pokud jste například v týdnu nevynechali žádný z naplánovaných tréninků, v neděli na vás bude čekat výborný dort.

READ
3 pravidla, jak vážně zaujmout muže

Může to být nejen jídlo, ale i např. malý dárek sebe v podobě kosmetiky, knih nebo šperků. Nepodvádějte však a kupte si „motivátor“, pokud se vám během týdne nepodařilo odcvičit plánovaný počet.

3. Mějte u sebe obrázek v plavkách.

Vyfoťte své tělo v plavkách a mějte tuto fotku v bezprostřední blízkosti: například v telefonu. Ve chvíli, kdy se budete snažit donutit cvičit, stačí se podívat na tuto fotku a vaše motivace se určitě zvýší. 99 % lidí, byť objektivně štíhlých a fit, je nespokojených se svou postavou. Fotka v plavkách vám proto názorně ukáže vaše problémové partie a inspiruje vás ke cvičení.

4. Kupte si nové sportovní oblečení

Nic vás nemotivuje cvičit tak jako nově zakoupené tričko nebo úplně nové běžecké boty. Pokud stojíte před akutním problémem, jak se donutit ke sportu, kupte si krásné sportovní oblečení. Fitness oblečení je teď v módě, takže je snadné najít roztomilou variantu pro trička, kalhoty a tenisky.

5. Stanovte si malé cíle.

Pokud vás pouhá myšlenka na nadcházející lekce deprimuje, zkuste si stanovit cíl, abyste si zacvičili. malé množství časunapř. 15-20 minut. Souhlasíte, je mnohem jednodušší naladit se na krátké cvičení.

S největší pravděpodobností po 15 minutách lekci neukončíte, ale zapojíte se a budete trénovat v plné síle. Koneckonců, jak víte, nejtěžší je začít. No a v horším případě si 15 minut zacvičíte, podpoříte metabolismus, spálíte kalorie a zbavíte se výčitek z vynechaného tréninku.

6. Přihlaste se k odběru motivačních skupin na sociálních sítích

Obrázky dívek s krásnými postavami, které dokonale motivují ke sportovním výkonům, budete mít pravidelně na očích přihlásit se do fitness skupin v sociálních sítích. Pokud jste aktivními uživateli takových zdrojů, jako jsou VKontakte, Instagram, Facebook, pak se neváhejte připojit k různým sportovním komunitám, abyste nezapomněli na svůj hlavní cíl: zhubnout a dostat se do skvělé formy.

7. Pořizujte selfie před a po tréninku

Vytvořte si fotoalbum svého tréninkového pokroku v telefonu. Foťte před a po hodině, porovnávejte své výsledky a sdílejte své pokroky s přáteli. Proces fotografování velmi inspirující a dodává pozitivní emoce, tak vám tato jednoduchá metoda pomůže donutit se ke cvičení.

READ
Jehněčí polévka: vaření s fotografií
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: