Jak si udržet opálení po dlouhou dobu: po moři a soláriu, doma, pravidla, prostředky

Stejně jako dermatologové obhajovali mírné a omezené vystavování se slunci, opalování bylo a zůstává oblíbeným pro každého. Ano, a je v tom racionální zrno – syntéza vitamínu D v kůži na zimu. Opalování je ale polovina úspěchu, tento božský odstín barvy pleti si také musíte udržet co nejdéle. Souhlasit? Jak dlouho žije, víš?

Jak dlouho vydrží opálení

dívka v plavkách

Úpal je vizuální projev přeplnění epidermálních buněk melaninem. Není to věčné, jakmile se všechny buňky přetékající pigmentem vymění za nové a nebude po něm ani stopy. Na všechno – ne déle než měsíc: lidé tmavé pleti se rozjasňují pomaleji, blondýnky – rychle.

Jižní opálení přitom odchází rychleji než severní a ještě více – umělé, získané ve stínu – vydrží nejdéle, vydělané postupně – zůstává na kůži déle než to rychlé. Pokud stále používáte kosmetiku s bělícími prostředky, intenzita opálení klesá dvakrát až třikrát rychleji.

Co udržuje opálení

Spálení od slunce logicky pomáhá udržet koncentraci melaninu v buňkách epidermis po delší dobu. K tomu je vhodný pravidelný pobyt na pláži nebo v soláriu po odpočinku, dále velké množství mrkve v jídle nebo jiných potravinách s vitamínem A a tyrosinem, které aktivují syntézu barvících pigmentů. Dbejte na hydrataci pokožky – suchá dermis se odlupuje, to znamená, že automaticky ztrácí pigment.

Dlouhodobý opalovací program

Jedná se o celou řadu opatření, z nichž hlavní vám nyní povíme. Pravidla jsou jednoduchá:

Jak opálení prodloužit a sjednotit?

Jak opálení prodloužit a sjednotit?

  • Připravujete svou pleť na make-up? Na sluneční paprsky se tedy musí připravit předem, aby je k sobě lépe přitahovalo a déle udrželo.

Týden nebo dva před prázdninami začíná exfoliační procedura: peeling a peeling jsou vaší pomocí pro krásu. Optimální jsou manipulace dvakrát týdně, pak pokožka syntetizuje melanin v hlubších vrstvách, což vám umožní udržet opálení déle;

  • souběžně s peelingem začíná intenzivní hydratace dermis: vitamín E, bambucké máslo nebo mandlový olej.

To je ABC ochrany kůže obecně, protože ultrafialové záření, mořská voda, větry, chlorovaná voda v bazénech, řídký vzduch v horách, kabiny letadel pokožku vysuší, ať se vám to líbí nebo ne.

READ
Módní klobouky podzim-zima 2023: teplý vrchol stylového vzhledu

Intenzivní hydratace je zárukou jednotného a dlouhodobého opálení, protože zlaté zrohovatělé šupinky, které ztmavly na slunečních paprscích a slepily se k sobě, zůstanou na povrchu epidermis co nejdéle. Mnohonásobnost vlhkosti: ráno-večer – před, během a po odpočinku. Existují speciální produkty, které vyživují pokožku vlhkostí a obsahují melanin: Melaton, Life Flo Health;

  • každý ví, že při opalování je nutné používat pečující přípravky s SPF faktorem, jinak vás spálení od slunce nejen zapomene na sjednocený krásný tón pleti, ale také vás připraví o naději na dlouhodobý výsledek.

Číslo SPF je potřeba měnit postupně: začněte snižovat z 50 na 30 – každých pár dní pro tmavé ženy a týden pro bílé, poté ve stejném intervalu přejděte na SPF 15. Nezapomeňte na záda, ramena, podpaží a hlavně – na typ pleti: suchá – vyžaduje mléko nebo olej, mastná – pleťová voda, citlivá – spreje. A ještě jedna věc: i když je na štítku uvedeno voděodolná péče, po každé koupeli obnovte ochranu. Takže dermis bude trpět minimálně ultrafialovou nezákonností;

  • je téměř nemožné dosáhnout dokonalého opálení: nos a ramena budou vždy tmavší, obličej se opálí dříve než tělo a nohy, protože zrohovatělé buňky na něm jsou častěji aktualizovány.

Ale! Můžete se přiblížit standardu krásy: moderní kosmetické značky soupeřící mezi sebou nabízejí speciální kosmetické prodlužovače opalování. Jedná se o oleje a pleťové vody, krémy s vitamíny C a E, beta-karoten, které stimulují syntézu melaninu. Přidání produktů pro obnovu pokožky výsledek umocní: sprchové gely. zklidňující vody, pěny a balzámy, chladivé krémové gely po opalování. Nejlépe přípravky po opalování s kyselinou hyaluronovou a antioxidanty;

  • pro udržení opálení se budete muset vzdát abrazivních peelingů a peelingů s glykolovou, salicylovou a ovocnými kyselinami.

V opačném případě dojde k destrukci epidermální vrstvy kůže, což automaticky vyvolá olupování kůže. Spolu s keratinizovanými buňkami se budete muset navždy rozloučit s příjemnou zlatavou barvou pleti. Peeling je vhodný pouze v případě, že je opálení nerovnoměrné a chcete jej vyrovnat. Ale to musí být provedeno velmi jemně, opatrně, pečlivě.

Na závěr velmi důležité pravidlo: pamatujte, že krása vychází zevnitř, takže je nemožné dosáhnout úžasně krásného odstínu mořského opálení tím, že budete jíst vše, co vám přijde pod ruku.

READ
Mandlový olej: vlasové masky, recenze aplikací

Základem vašeho jídelníčku na dovolené by měly být potraviny s betakarotenem (vše zelené, zbarvené do žluta, oranžova, červena a zelena, dýně, cuketa, rajčata, mrkev, špenát, zelí, meruňky, broskve: denní sazba – od 2 do 6 mg), lykopen (rajčata, grapefruity, šípky a další červenooranžové plody, denní příjem od 5 do 10 mg), vitamíny C (šípky, červená paprika, černý rybíz, jablka, petržel, rakytník, květák, brokolice , za den potřebujete asi 100 mg) a E (vejce, játra, mléko, rostlinné oleje, chřest, celer, slunečnice, denní příjem – od 5 do 20 mg).

Tyto produkty stimulují syntézu melaninu, který je zodpovědný za opálení a jeho zachování, chrání pokožku před volnými radikály a zabraňují podráždění ultrafialovým zářením. Mimochodem, nepřehánějte to s vitamínem C nebo A. Jsou to samozřejmě antioxidanty, ale také vykazují bělící vlastnosti, to znamená, že pomohou rychleji zmizet opálení z pokožky.

Nezapomínejte na pitný režim: 40 ml čisté vody na 1 kg hmotnosti. Hydratace pokožky zvenčí bez zachování vnitřní vodní rovnováhy je téměř nulová! Vlhkost se ztrácí potem, pamatujte si to.

Péče o pleť po odpočinku

Doma je úprava opálení jednoduchá a náročná zároveň. Zdá se, že je to jednodušší:

  • chladnou sprchu místo horké koupele, aby při napařování odumřelé kožní buňky nikam nespěchaly, aby co nejrychleji opustily povrch pokožky. Každý takový úlet totiž kůži zesvětlí;
  • pomocí ne příliš tvrdé žínky nebo houby (logika je stejná);
  • měkký ručník, který nedře, ale zvlhčuje pokožku, chrání integritu epidermis a složení zrohovatělých šupinek na ní;
  • povinná hydratace nejen obličeje, ale celého těla po každé koupeli, sprše nebo běžném mytí.

Někdy se to ale ukáže jako tíživé, není dost času, touhy. Pak všechny nároky na sebe, a ne na dermis. Samozřejmě můžete vizuálně klamat ostatní tím, že osvěžíte sytou opálenou barvu a vrátíte své pokožce zářivost: jen si vzpomeňte na třpytivé produkty. Třpytivé oleje, spreje a pleťové vody jsou spolehlivými pomocníky v této iluzi, okamžitě pleť tonizují a vrací jí krásný lesk. Ale to je jen iluze, ve skutečnosti opálení den ode dne bledne bez řádné péče o pleť.

READ
Dolma jaká je: jak vařit, tipyDolma jaká je: jak vařit, tipy: jak vařit, tipy

Pokud se epidermis loupe, je lepší peeling odmítnout a aplikovat intenzivní hydrataci krémy s hustou texturou. K nasycení pokožky vlhkostí stačí takové manipulace provádět dvakrát týdně v noci. Když se opálení začne úplně smývat, můžete si vzpomenout na samoopalování, ale to je úplně jiný příběh.

Jak si udržet mořské opálení déle?

Pro konsolidaci a udržení opálení po moři je nutné pečlivě pečovat o pokožku, sledovat výživu. Intenzivní hydratace pokožky obličeje a těla, pravidelné návštěvy solária pomohou udržet krásný zlatý odstín. Základem je správná strava. Při sestavování denního menu dodržujte následující doporučení:

  • Zařaďte do svého jídelníčku potraviny bohaté na beta-karoten. Zabraňuje vzniku novotvarů, vyhlazuje, zvlhčuje pokožku, zabraňuje jejímu předčasnému stárnutí. Velké množství betakarotenu obsahuje mrkev, sladká paprika, dýně, med, červená řepa, brambory a meruňky.
  • Jezte potraviny, které obsahují lykopen (paprika, rajčata, granátová jablka, třešně, ředkvičky), který stimuluje produkci melatoninu.
  • Jezte dostatek vitamínu E, který se nachází v obilovinách, ořechách, rostlinných olejích, žloutcích, chrání epidermální buňky před předčasným stárnutím, urychluje regenerační procesy.
  • Abyste předešli suché, šupinaté pokožce, zařaďte do svého jídelníčku potraviny obsahující selen (brokolice, květák, zakysaná smetana, česnek).

Mladistvou pokožku a krásné opálení si udržíte pravidelným používáním továrně vyrobených hydratačních krémů a vlastní přípravou. Mezi oblíbené produkty péče kosmetických společností patří:

  • hydratační krém Biotherm Aquasource;
  • Benefit Total Moisture lotion;
  • Hydraphase Riche La Roche Posay.

Účinný prostředek na intenzivní hydrataci si můžete připravit sami doma:

  • Metoda číslo 1: smíchejte 30 ml tekutého glycerinu, 10 ml olivového oleje a 3 kapky skořicového esenciálního oleje, zahřejte ve vodní lázni. Aplikace: denně po sprše na celé tělo.
  • Metoda číslo 2: smíchejte 50 ml šťávy z aloe se 2 lžícemi jojobového oleje. Aplikujte 2-3 rubly/týden. na dekolt, krk, obličej.
  • Metoda číslo 3: smíchejte 30 ml okurkové šťávy, 10 kapek mandlového oleje. Otřete si obličej denně po odlíčení a před spaním.

Pokožka obličeje při zachování opálení potřebuje zvýšenou hydrataci a výživu, kterou kosmetické masky poskytují. Mezi výrobky pro péči vyrobenou v továrně jsou oblíbené následující produkty:

  • Hydratační maska ​​Garnier „Aqua Bomb“;
  • Vichy Aqualia Thermal;
  • Minerál 89.
READ
Keira Knightley si vyzkoušela náhrdelník Chanel Haute Joaillerie

Mezi domácími přípravky se rozlišují:

  • Způsob přípravy č. 1: smíchejte 2 polévkové lžíce, 20 ml čerstvě vymačkané mrkvové šťávy, vaječný žloutek. Aplikujte na obličej po dobu 20 minut 3-4 rubly / týden, po napařování pokožky.
  • Metoda číslo 2: 1 polévková lžíce. olivy smíchat s 2 polévkové lžíce. med a 1 lžička. mletá skořice. Aplikujte na obličej po dobu 10 minut 1-2x týdně po použití jemného peelingu.
  • Metoda číslo 3: smícháme 1 l tučné zakysané smetany se 3 kapkami oleje z pšeničných klíčků. Masku používejte denně před spaním. Naneste kompozici na předem očištěnou tvář po dobu 5-7 minut.

Pro udržení opálení po moři byste měli pravidelně navštěvovat solárium. Pravidelnost a délka procedur je dána typem a barvou pleti, požadovaným odstínem, typem použitých lamp. V průměru se doporučuje návštěva solária 1-3x týdně na 5-10 minut.

Pamatujte, že časté, dlouhodobé vystavení pokožky ultrafialovým paprskům může vést k onkologickým patologiím, předčasnému stárnutí a výskytu stařeckých skvrn. Ale použití lidových receptů pomůže opustit kosmetiku, která zesvětluje pokožku:

  • Olivový olej, který se doporučuje aplikovat v malém množství po sprše.
  • Tělová maska ​​na bázi drcených rajčat. Vezměte 5-7 kusů středních rajčat, přidejte 1 polévkovou lžíci. med a 20 ml kukuřičného oleje. Aplikujte kompozici na tělo po dobu 20-30 minut 1-2krát týdně po sprše.
  • Drhnout z kávové sedliny. Otřete pokožku lehkými masážními pohyby po dobu 3-5 minut, poté si dejte kontrastní sprchu.

Chcete-li opravit opálení po moři a udržet si krásný zlatý tón pleti po dlouhou dobu, dodržujte některá opatření:

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: