Jak zůstat mladý

wikiHow je wiki, což znamená, že mnoho našich článků je napsáno více autory. Tento článek byl upraven a vylepšen dobrovolnými autory během vytváření tohoto článku.

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 10. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 13 685.

Vědci stále studují otázku, proč někteří lidé vypadají, jako by pili z fontány mládí, zatímco jiní jsou náchylní k předčasnému stárnutí. Možná to nejlepší, co můžete pro své tělo a mysl udělat, je zůstat co nejvíce fyzicky aktivní. I když existuje mnoho dalších způsobů, které můžete sledovat každý den, týden a rok, abyste zůstali co nejmladší.

udržet tělo mladé

Obrázek nazván Stay Young Step 1

Jezte dva gramy omega-3 mastných kyselin denně. Udržují kosti silné, zabraňují a snižují záněty, pomáhají udržovat zdravou kůži a stimulují metabolismus tuků. Tuňák, vlašské ořechy, semínka a doplňky s rybím olejem jsou skvělými způsoby, jak získat omega-3 mastné kyseliny. [1] X Zdroj informací

Obrázek nazván Stay Young Step 2

Přestaňte jíst, než budete sytí. Přejídání a tělesný tuk mohou rychleji stárnout vaše tělo a orgány. Vědci zjistili, že snížení porcí o 20 % může snížit uvolňování hormonů štítné žlázy, které zpomalují metabolismus a vedou k předčasnému stárnutí. [2] X Zdroj informací

Obrázek nazván Stay Young Step 3

Zvyšte denní příjem vlákniny. Vláknina, která se nachází v celozrnných výrobcích, luštěninách, ovoci a zelenině, výrazně snižuje riziko infarktu. Ve většině západních zemí je srdeční infarkt hlavní příčinou úmrtí mezi muži a ženami. [3] X Zdroj informací

Obrázek nazván Stay Young Step 4

Okamžitě přestaňte kouřit. Kouření přispívá ke stárnutí orgánů a kůže. Kromě toho zvyšuje riziko závažných onemocnění, jako je rakovina, cukrovka a srdeční selhání, což může vést k předčasnému stárnutí a smrti.

Obrázek nazván Stay Young Step 5

Pít hodně vody. Vaše pokožka bude méně suchá a pevnější a vaše orgány a trávicí systém budou lépe fungovat. Vyhněte se nadměrné konzumaci kofeinu, který přispívá k dehydrataci.

Obrázek nazván Stay Young Step 6

Používejte opalovací krém po celou dobu. Ujistěte se, že vaše kosmetické produkty obsahují opalovací krém, abyste zabránili vráskám a poškození UV zářením. Omezení vystavení slunečnímu záření navíc pomůže udržet vaši pokožku, vlasy a tělo mladistvé. [4] X Zdroj informací

Obrázek nazván Stay Young Step 7

Vybírejte kosmetické přípravky s 10 % hydroxykyselin. Mohou redukovat jemné linky a vrásky. Kyselina retinová a kinetin jsou také složky, na které je třeba dávat pozor při výběru krému proti vráskám. [5] X Zdroj informací

Obrázek nazván Stay Young Step 8

Udělejte maximum pro snížení stresu. Úzkost a stres mohou vést k nárůstu hmotnosti, srdečním onemocněním, předčasnému stárnutí a předčasné smrti. Cvičte jógu, čtěte, koupejte se a relaxujte, abyste snížili dopad stresu na své tělo.

Obrázek nazván Stay Young Step 9

Udělejte si čas na cvičení. Hubnutí může být jednou z nejlepších věcí, které můžete udělat pro omezení účinků a projevů stárnutí. Lidé, kteří mají méně tuku na břiše, se také zdají být atraktivnější pro potenciální partnery, možná proto, že vypadají mladší.

READ
Es jako Victoria s Secret: stylová volba pro každý den

Obrázek nazván Stay Young Step 10

Začněte silový trénink. Nesmiřte se s nadváhou, ztrátou hustoty kostí a přibíráním tělesného tuku v rámci stárnutí. Ve skutečnosti zvedáním lehkých vah po dobu 20 minut dvakrát týdně můžete zrychlit metabolismus, zvýšit kostní hmotu a vyhnout se účinkům stárnutí způsobeném nadváhou. [6] X Zdroj informací

Dívka fotografie ve fantasy stylu

V každé době byli lidé hnáni vášnivým cílem – zachovat si věčné mládí a krásu. Toto dilema dodnes neztratilo na aktuálnosti. Posuďte sami: chtěli byste vypadat na 30, 40, 50 let, no . alespoň o tucet let mladší? Samozřejmě!

Fyziologický proces stárnutí bohužel nelze zastavit. Ale zachovat mládí, alespoň v relativní míře, je zcela v silách každého z nás. Hlavní je nelenit a zařadit do jídelníčku nové, zdravé návyky. Jste připraveni na radikální změnu ve své obvyklé stravě, osobní péči, zábavě? Pokud ano, pak je tento článek právě pro vás! Podívejme se, jaká pravidla je velmi důležité dodržovat, abychom si uchovali mládí, zdraví a krásu po dlouhou dobu. Jít!

1. Fyzická aktivita

Dívka lezení na skále

Sport je nejen nejlepším lékem na špatnou náladu, ale také nejdůležitější složkou zdravého životního stylu. Vědci tvrdí, že pravidelným fyzickým cvičením po dobu alespoň 30 minut denně se můžete chránit před obezitou, rakovinou a artritidou. Fyzická aktivita snižuje pravděpodobnost rozvoje Alzheimerovy choroby o 50 % a eliminuje projevy depresivních stavů asi o 47 %.

Cítili jste, jak se k vám potichu přikradla zákeřná apatie? Ihned Jít si zaběhat! No, nebo alespoň na aktivní procházku. Jen neblbni. Normálně by si člověk měl udělat den alespoň 10 tisíc kroků. Mohlo by se zdát, no, co je na procházce tak zvláštního. A vy se ji snažíte zařadit do svého denního rozvrhu jako integrální proceduru. Během týdne se váš emocionální stav změní k lepšímu, vaše hlava bude svěží a lehká a co můžeme říci o napjatých nohách a znatelném zlepšení na váze.

2. Správná výživa

Mrkev a brokolice na talíři

Bohužel, jíst hamburgery a udržovat mládí po mnoho let nebude fungovat. Vědečtí gerontologové zjistili, že snížením příjmu denních kalorií doslova o 30 % výrazně zabránit progresi procesu stárnutí, což znamená, že si šetříme mládí a přitažlivost. Navíc lidé, kteří sledují výživu, se vyznačují zvýšenou energií a prakticky nemají zdravotní problémy.

Správně sestavená strava dokáže prodloužit životní cyklus, ochránit před možným rizikem rakoviny, zvýšit mozkovou aktivitu a výrazně zlepšit naše reakce. Jaké tajné produkty k tomu přispívají? Ve skutečnosti je jejich seznam přímočarý: čerstvé ovoce a zelenina, cereálie a další potraviny obohacené o živou vlákninu a vitamíny A, C, E. Právě ty poslední působí jako přírodní antioxidanty, které čistí naše tělo od škodlivých toxinů. Taky, odborníci na výživu rozlišují řadu produktů, které jsou podle jejich názoru ceněným klíčem k dlouhodobému mládí a přitažlivosti.

READ
Jak udělat vlasy husté: výživa, péče a styling

Mořské plody

V průběhu četných klinických studií byla odhalena velmi zajímavá skutečnost: obyvatelé Japonska jsou ve srovnání s jinými národy nejméně náchylní k rozvoji rakoviny. Může za to jejich horlivá láska k mořským pochoutkám obohaceným o užitečné omega kyseliny. Zejména tuňák, losos a losos jsou právem považováni za jejich zásobárnu.

Mléčné výrobky

Vápník hraje klíčovou roli ve správné tvorbě tkání a kostí. Dostatek na doplnění jeho zásob v těle pomůže přírodní mléčné výrobky – tvaroh, mléko a zakysaná smetana. Jak stárneme, někteří se stávají intolerancí laktózy. V tom případě můžete pozor na sójové produkty. Sója obsahuje neméně užitečné látky. Pravidelnou konzumací pochoutek na jeho základě můžete výrazně snížit hladinu cholesterolu v krvi, a dokonce zabránit rozvoji osteoporózy.

Rajčata

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč mají Italové vždy skvělou náladu? Prostě na jejich stole je vždy přírodní antidepresivum – rajčata. Tato šťavnatá zelenina je plná lykopenu, který příznivě působí na psychiku a kardiovaskulární systém a také zabraňuje vzniku řady zhoubných nádorů.

brokolice

Brokolice má vysoký obsah sulforafanu, který je zodpovědný za produkci enzymů, které vylučují toxiny z těla. Také chřest je nasycený dostatek vitamínu A, který je často nazýván vitamínem krásy, protože je zodpovědný za pevnost nehtů a pevnost vlasů.

Vlašské ořechy

Výhody vlašských ořechů jsou v jejich sytosti. Po konzumaci pěti ořechů s medem můžete nasytit žaludek na dlouhou dobu, aniž byste poškodili postavu. Tento produkt může také snížit riziko vzniku rakoviny prsu. Lékaři ji směle zařazují do jídelníčku lidí trpících cukrovkou a gastritidou. Jejich olej blahodárně působí i na játra. Pro zachování mládí a krásy a také zlepšení zdraví si stačí dopřát jednou denně vydatnou pochoutku ve formě malé svačiny (do 50 g).

jablka

Toto sladké křupavé ovoce je obohaceno o řadu užitečných vitamínů a látek, zejména quercetin. Ten se hojně vyskytuje v jablečné slupce a je vysoce ceněn v lékařství. Docela často je kvercetin součástí řady potravinářských a biologicky aktivních přísad. Látka je také silným protivníkem onemocnění souvisejících s věkem Parkinsonovy a Alzheimerovy choroby.

Zelený čaj

Hodnota tohoto nápoje je známá od nepaměti. Zelený čaj aktivně odstraňuje toxiny z těla. Jeho pravidelné užívání působí blahodárně na postavu, zklidňuje nervový systém a zlepšuje činnost srdce. Zvláště stojí za to věnovat pozornost krásné polovině. Zelený čaj snižuje cirkulaci estrogenu v těle, což vyvolává rozvoj rakoviny prsu.

READ
Palmy a moře v létě manikúra

3. Zbavení se stresu

Nikdo samozřejmě není imunní vůči stresovým situacím, ve kterých je těžké ovládat své nervy. Vždy ale můžete jakýkoli problém zvážit z jiného úhlu. Jen dítě neví, že nervové buňky nejsou obnoveny. Přestaňme je tedy plýtvat maličkostmi. Existuje řada jednoduchých doporučení, která zvyšují naši odolnost vůči stresu a v důsledku toho pomáhají zachovat mládí:

  • přestaňte se hýčkat povzbuzujícími nápoji, které vzrušují psychiku a snižují spánkový režim, který je plný pravidelných záchvatů nepodložené úzkosti;
  • kupodivu rovné držení těla a odolnost vůči stresu spolu přímo souvisejí, takže „držte záda rovná a nos vysoko, pánové“;
  • dejte svému mozku pauzu od televize a přístrojů alespoň pár hodin před spaním. Přečtěte si fascinující román, osvoboďte svou fantazii od zpráv a sami si všimněte, jak se zlepšila kvalita nočního odpočinku.

4. Správný režim spánku

Zdravý kvalitní spánek jako nic jiného pomáhá zachovat mládí a doplnit energii. Právě v procesu nočního klidu dochází v našem těle k aktivní regeneraci buněk a tkání.

Nedostatek spánku není jen plný nepříjemných vnějších znaků – váčky pod očima, matná barva pleti, celkový bolestivý vzhled – v první řadě je to on, kdo aktivuje předčasné stárnutí těla.

5. Pružnost těla

dívky dělají jógu

Existuje takové přísloví jako: “Jsi tak mladý, jak je tvá páteř pružná.” Naše mládí totiž přímo závisí na pružnosti našeho těla. Pokud je mytí podlah bez mopu báječný počin, o jakém mládí se tedy vůbec můžeme bavit? Nedostatek fyzické pohyblivosti se projeví ve věku 35 let. Svaly a vazy ztratí svou elasticitu, klouby se začnou ohýbat a uvolňovat se zvukem „chatové brány“ a následně se postupně váhy začnou líbit méně a méně .

Abyste situaci nedovedli k tomu, abyste si zachovali mládí a pružnost těla, je důležité překonat lenost a postarat se o sebe. Pro tyto účely není nutné vstupovat do řad kulturistů. Stačí do svého každodenního jídelníčku zařadit jednoduchá fyzická cvičení, jako je jóga, strečink, pilates a další. Tento druh aktivity obnoví elasticitu svalů, zlepší krevní oběh a dokonce pomůže zmírnit nervovou zátěž. Pravidelným prováděním i lehkých cvičení už máme důvod k hrdosti. Také takový zvyk zvyšuje sebevědomí, což je také nesporné plus.

READ
Produkty pro zvětšení prsou: Je to pravda?

6. Ochrana proti slunci

Dlouhodobé vystavení ultrafialovým paprskům způsobuje velké poškození naší pokožky: ničí kolagen a elastin, způsobují stařecké skvrny a aktivují proces předčasného stárnutí v jejích buňkách. Co můžeme říci o spálení sluncem, nadměrné suchosti a loupání?

Ano, slunce je skvělé. Rozveselí, krásně opálí pokožku, ve finále zahřeje. Důležité je ale nepřehánět to s pobytem pod jeho horkými paprsky a vyzbrojit se všemi opatřeními: ochranný krém s UV filtry, čepice, sluneční brýle . Nezanedbáváme zejména to druhé. Je jasné, že si chcete naplno užít krásu slunečného dne! Ale dlouhé rozjímání o zářivé obloze je velmi není dobré pro naše oči. Navíc je plná šedého zákalu! Zásobíme se tedy protislunečními atributy a snažíme se ráno zůstat co nejdéle ve stínu.

7. Péče o obličej

Pokožka obličeje se vyznačuje zvýšenou citlivostí a vyžaduje obzvláště jemnou péči, protože je zcela bezbranná vůči škodlivým vlivům prostředí. Pro ochranu a posílení pokožky a zachování její mládí po mnoho let je důležité dodržovat všechna pravidla pro péči o ni.

Čistící mytí speciální pěnou nebo gelem by se mělo stát každodenním zvykem. Provádí se jako čištění zubů – dvakrát denně: ráno po probuzení a večer několik hodin před spaním. Několikrát týdně používejte peeling a peeling pro hloubkové čištění, masky pro intenzivní výživu a regeneraci pleti. Nezapomeňte také používat speciální krémy pro váš typ pleti. A pamatujte: nejen ženy by se měly řídit obličejem. Tento aspekt platí i pro muže.

8. Procházky na čerstvém vzduchu

Muž a žena na kole

Pro optimální a energickou pohodu potřebuje člověk asi třicet metrů krychlových čerstvého vzduchu za hodinu. Nebuďte líní večer po práci a jděte pár zastávek pěšky. A vybití hlavy a doplnění zásob čerstvého vzduchu v těle. Doma, i v zimě, snažte se nikdy nezavírat okna. A obecně: choďte častěji do parku, na piknik, do dachy . To vše vás obohatí nejen o kyslík, ale také o moře pozitivních emocí!

9. Minimálně smažené

Mnozí jsou připraveni prodat svou duši za křupavé smažené brambory nebo lahodný prskající steak, čerstvý z pánve. Ale chvilkový požitek z takových lahůdek způsobuje tělu nezměrné škody. Molekuly bílkovin a tuků poškozené při smažení již nejsou zodpovědné za optimální výkon svých funkcí. Nyní tyto „zesíťované“ sacharidy představují vážnou hrozbu: cukrovku, aterosklerózu, chronické onemocnění ledvin, Alzheimerovu chorobu. To jsou jen některé z možností, ke kterým vede zneužívání smažených jídel.

READ
Jak odstranit barvu na vlasy z kůže: metody a metody odstranění

Abyste si zachovali vnější mládí, musíte se nejprve postarat o vnitřní. Zkuste nahradit smažená jídla vařené, dušené nebo dušené. Přehodnoťte také své „pikantní“ závislosti. Nyní si povíme něco o koření a bylinkách. Některé z nich jsou schopny zastavit proces stárnutí: tymián, oregano, rozmarýn, bazalka, šalvěj, estragon, kopr. Dodávají jídlu nejen úžasnou pikantní chuť, ale také zabraňují rozvoji kardiovaskulárních onemocnění.

Jsou považováni za vynikající bojovníky se stárnutím kari a kurkuma. Obsahují geroprotektivní látku kurkumin, která zpomaluje postup stárnutí buněk v těle.

10. Zbavení se špatných návyků

Mnozí vášnivě mluví o tom, jak moc touží udržet si mládí alespoň dalších deset let. Ale zároveň tito lidé nepřemýšlejí o nebezpečí cigaret a alkoholu jak pro celkové zdraví, tak pro vzhled. Kouření aktivuje předčasné stárnutí kůže a vážně poškozuje zuby.

Americké studie ukázaly, že úmrtnost kuřáků třikrát více než úmrtnost nekuřáků. Výčet nádorových, respiračních a cévních onemocnění, které způsobují smrt, je přitom opravdu děsivý.

11. Pijte čistou vodu každý den

Chcete si udržet mládí a pevné zdraví na dlouhou dobu? Pijte co nejvíce čisté vody, 2 až 2,5 litru denně. O prospěšných vlastnostech tohoto univerzálního rozpouštědla můžeme mluvit donekonečna, ale my z nich vyzdvihneme řadu hlavních:

  • hydratuje a vyhlazuje pokožku;
  • odstraňuje strusky a toxiny z těla;
  • se přímo podílí na tvorbě kloubní lubrikace;
  • zodpovědný za termoregulaci těla;
  • přispívá k urychlenému vstupu minerálů, stopových prvků a vitamínů do těla absorbovaných s jídlem;
  • urychluje metabolismus;
  • podporuje úbytek hmotnosti;
  • chrání buňky těla před smrtí a hladem, transportuje k nim živiny.

Nezapomeňte, že mluvíme o čisté vodě; čaj a káva nejsou v tomto případě vhodné. Pokud je těžké začít pít 2 litry vody denně, pak začněte alespoň 3 skleničkami denně: ráno, odpoledne a večer.

12. Jezte potraviny bohaté na antioxidanty

Konvička se zeleným čajem

Existuje řada potravin, kterými se nevědomky chráníme před nemocemi, zpomalujeme proces stárnutí v těle a pomáháme poškozeným buňkám vrátit se k optimálnímu fungování. Faktem je, že tyto potraviny jsou obohaceny o vysoký obsah antioxidantů, které v nás provádějí všechna tato kouzla:

  • špenát;
  • granát;
  • matice;
  • Borůvky
  • tmavé hrozny;
  • zelený čaj.

Zařazením těchto nekomplikovaných jídel do denní nabídky si dokážeme uchovat mládí, krásu, optimální pohodu a doprovodnou náladu po mnoho let.

Závěr

Ve snaze o věčné mládí používali mocní páni a královny minulosti ty nejpodivnější a nejneuvěřitelnější techniky. V dnešním článku jsme zvážili velmi jednoduchá a jednoduchá doporučení, která se stanou dobrým každodenním zvykem pro ty, kteří si opravdu chtějí zachovat mládí.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: