Péče o pleť před a po tréninku: hlavní pravidla

Fyzická aktivita je příjemná a prospěšná, a to i pro pokožku: fitness lekce zlepšují krevní oběh, dodávají obličeji svěžest a ruměnec. Pro ty, kteří již chodí do posilovny – náš článek.

Portál Skin.ru

Alina Kharaz, redaktorka

Autor Alina Kharaz

Maria Nevskaya, dermatoveneroložka, kosmetoložka, tricholožka, certifikovaná trenérka injekcí, peelingů a kosmetických přípravků.

Dermatolog Maria Nevskaya

Péče o pleť před tréninkem

Krok 1. Čištění

Make-up, stejně jako nahromaděný kožní maz a nečistoty ze dne, se při cvičení mísí s potem a může vést k ucpání pórů, zánětům a akné. Dermatologové proto radí před fyzickou námahou očistit pokožku obličeje. V nepříliš komfortních podmínkách fitness se k tomu hodí micelární voda nebo vlhčené ubrousky.

Mikročástice (micely) obsažené v micelárním roztoku přitahují mastnotu, nečistoty a zbytky make-upu. Po jejich odstranění je třeba omýt vodou.

  • Majitelky citlivé pleti by si měly dát pozor na micelární vody s patřičným označením a micelární gely bez parfemace.
  • Pro ty, kteří mají mastnou a problematickou pleť, je lepší zvolit vodu se zinkem a/nebo kyselinou salicylovou, ty odstraní přebytečný maz.

Pokud není místo a čas se umýt, pomohou vlhčené čisticí ubrousky. Nanesené na netkanou bázi, povrchově aktivní sérum rozpustí make-up a další make-up, zatímco jeho pH-regulátory, antioxidanty, změkčovadla a zvlhčovače pleť zklidní a osvěží.

Krok 2: Navlhčete

Aplikace hydratačního krému po čištění by se měla stát podmíněným reflexem a kondiční trénink není výjimkou. Abyste se vyhnuli ucpaným pórům, choďte do posilovny s rychle se vstřebávajícími produkty s lehkou texturou a bez olejů, jako je kyselina hyaluronová. Mlha nebo termální voda aplikovaná před krémem pomůže zvýšit účinek.

Krok 3 UV ochrana

Pokud máte v plánu cvičit venku, nezapomeňte na opalovací krém. Naneste lehký, bezolejový, voděodolný přípravek na všechny exponované části těla. Pro krátké prohřátí ve stínu je vhodný širokospektrální opalovací krém (chrání před UVA a UVB paprsky) s SPF 30.

Žena použití krému na obličej

Aplikujte hydratační krém před a po tréninku. © iStock

Péče o pleť po tréninku

Krok 1. Opětovné čištění

Při fyzické námaze se aktivně uvolňuje nejen pot, ale také maz, takže po cvičení je třeba se umýt. Abyste si pokožku neporanili, volte šetrné receptury. Opět přichází vhod micelární voda a vlhčené ubrousky. Výtažky z růže, heřmánku, aloe vera ve složení pomohou zbavit se zarudnutí.

READ
Jasný horský popel v jarní manikúře: manikúra, fotografie nehtového designu

Krok 2. Znovu navlhčete

Po zopakování prvního kroku zopakujte druhý, abyste se vyhnuli vysušení pokožky. Může se jednat o stejný lék, který jste používali před tréninkem:

  • lehký krém bez olejů;
  • tekutina s kyselinou hyaluronovou;
  • matující gel.

Hydratační receptury naplní pokožku vlhkostí. Aktivní fyzická aktivita otevírá póry a urychluje metabolické procesy, takže je čas nakrmit pokožku vitamíny a prospěšnými extrakty.

Krok 3. Tón

Čeká vás rušný den a potřebujete vypadat co nejlépe? Po hydrataci naneste BB nebo CC krém s SPF: vyrovná tón, skryje drobné nedokonalosti a ochrání před slunečním zářením.

BB nebo CC krém je skvělou alternativou k podkladu, který může být po obzvláště náročném tréninku v posilovně příliš těžký.

O tom, co si dát do kosmetické taštičky, když jdete do fitness, si můžete přečíst také zde.

dívky na útěku

Pokud máte v plánu cvičit venku, nezapomeňte na opalovací krém. © iStock

Přehled fondů

Micelární voda pro všechny typy pleti, Garnier

Micely jemně a účinně čistí všechny typy pleti, včetně citlivé.

Čistící ubrousky na obličej a oční okolí “Endless freshness”, L’Oréal Paris

Složení, kterým jsou ubrousky napuštěné, obsahuje výtažky z květu kaktusu a tibetského ženšenu, osvěžuje a hydratuje pokožku, dodává pocit chladu a čistoty.

Osvěžující sprej na obličej Cactus Flower & Tibetan Ginseng Hydrating Mist, Kiehl’s

Výtažky z kaktusového květu a tibetského ženšenu okamžitě osvěžují a hydratují pokožku a zanechávají ji chladnou a čistou.

Gel “48 hodin intenzivní hydratace” Aquasource Gel, Biotherm

Produkt s jemnou gelovou texturou a extraktem z termálního planktonu normalizuje vodní rovnováhu smíšené pleti.

Lehký hydratační krém s matujícím efektem Daily Moisture, SkinCeuticals

Výtažky ze spáleniny, skořice a zázvoru snižují viditelnost pórů a kombinace výtažků z mořských řas hydratuje mastnou pleť.

Sprej na opalování “Perfect Tan”, SPF 20, Ambre Solaire, Garnier

Lehká textura s chemickým filtrem oktokrylen ochrání pokožku obličeje a těla před ultrafialovým zářením.

BB krém pro citlivou pleť Hydreane, La Roche-Posay

Minerální pigmenty maskují nerovnoměrný tón, oktocriclene chrání před UV zářením, meruňková jádra, kukuřice, mučenka, bambucké máslo hydratují a zjemňují.

Alexandra Puriga

Trénink nám pomáhá udržovat tělo v dobré kondici, ale může negativně ovlivnit stav vlasů a pokožky. Společně s odborníkem jsme identifikovali hlavní problémy a shromáždili doporučení pro péči o každého, kdo pravidelně sportuje.

READ
Depilace podpaží: odstranění chloupků horkým voskem doma, depilace, recenze

Sportovci musí o svou pleť a vlasy pečovat ještě pečlivěji.

Kožní problémy u sportovců

Hlavním rysem fyziologie sportovců je zvýšené pocení v důsledku intenzivní fyzické námahy. Kůže je neustále vlhká, v místech záhybů nebo těsného kontaktu s oblečením – zapařená, což vytváří ideální podmínky pro šíření kožních onemocnění, jako jsou plísňové infekce a záněty folikulů.

Druhým důležitým faktorem je prostředí – prašnost ulic a sportovišť, vystavení slunečnímu záření, větru. Kůže pálí, řídne. Reakce může být nepředvídatelná a projevit se jako kopřivka, spálení od slunce a pigmentace, vyrážky.

Doporučení pro péči o pleť:

  • vyberte si s dermatologem kompletní komplex péče o pleť podle svého typu (měly by být přítomny všechny fáze péče o obličej – pocit, tonizace, péče, případně i péče o pokožku těla);
  • před tréninkem si očistěte obličej, použijte sérum nebo lehký krém dle typu pleti bez agresivních složek (retinoidy, kyseliny, vitamín C), naneste ochranný krém s vysokým stupněm ochrany (alespoň 50, i v zimě) na vrchu. Nezapomeňte na dodatečnou ochranu rtů, uší, štětců. Aplikujte krém ne dříve než 30 minut před odchodem ven v chladném období;
  • snažte se nepoužívat dekorativní kosmetiku. Během cvičení a před mytím rukou se nedotýkejte rukama obličeje a těla;
  • Ihned po tréninku si dejte jemnou pH sprchu. Pro smytí krému s SPF je nutné použít hydrofilní olej (smýt běžnými prostředky je téměř nemožné);
  • naneste lehký denní krém.

Problémy s vlasy u sportovců

Příčin problémů s vlasy je mnoho: od genetických rozdílů po problémy s výživou. Nejběžnější jsou anémie z nedostatku železa, hormonální problémy (zejména problémy se štítnou žlázou) a podvýživa (mikroživiny, aminokyseliny). Na vrcholu užívání anabolických steroidů stoupá testosteron, což se může projevit vypadáváním vlasů.

Hraní týmových sportů může také způsobit vypadávání vlasů v důsledku stresu. Intenzivní trénink zároveň ve většině případů zlepšuje kvalitu vlasů díky zvýšenému prokrvení pokožky hlavy a pocení. Matné vlasy bez života mohou naznačovat nedostatek aminokyselin (bílkovin ve stravě), vitamínů skupiny B, hořčíku a zinku v potravinách.

Vlasy navíc v sezóně pouličního tréninku trpí na těsné gumičky a čelenky a také na přímé slunce.

Tipy na péči o vlasy:

  • Před tréninkem naneste suchý šampon na pokožku hlavy, pomůže absorbovat pot;
  • Zabraňte kontaktu vlasů s pokožkou obličeje a krku. Používejte čelenky vyrobené z přírodních látek, které netahají ani nelámou vlasy. Vynikajícím příkladem je hedvábí nebo tenká bavlna. Obvaz také pomůže absorbovat pot a chránit pokožku;
  • exponované vlasy musí být ošetřeny ochrannými laky na vlasy s SPF faktory;
  • během tréninku se nedotýkejte vlasů (nečesejte se, neměňte účes);
  • umyjte si vlasy dvakrát (ne týden, ne den, ale dvakrát po sobě během jednoho mytí) ihned po tréninku. Jednou za 1-2 týdny použijte peeling na vlasovou pokožku k očištění stratum corneum pokožky hlavy;
  • přidat fyzioterapeutické metody – oplachování studenou vodou (kontrastní sprcha, darsonval na pokožku hlavy.
READ
Bělení kůže. Jak vybělit kůži

Tyto tipy pomohou minimalizovat škody, které můžeme na pokožce a vlasech způsobit při intenzivní fyzické námaze.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: